Agis Consulting
{ Age quod agis et bene agis }     





Serveis integrals de consultoria   
 

 
 
 
 
 
  : Pla d'empresa
  : Alta d'empresa
  : Consultoria Jurídica
  : Gestió Empresa
  : Reclamació Impagats
  : Software
  : Finançament
  : Protecció de dades
 
 
 
 



  Contacte:

Major, 59
08788 Vilanova del Camí
Barcelona
Tel/Fax 93 806 26 21
agis@agisconsulting.cat
   
 

 


 

Reclamació Impagats



Reclamació amistosa i prejudicial
L'externalització del tractament massiu de carteres de morositat s'ha dut a terme tradicionalment a través de grans plataformes o agències de recobrament, i amb el mitjà fonamental de l'emissió intensiva de trucades telefòniques, o l'anomenat telecobro.
AGIS Consulting ofereix un servei de reclamació prejudicial amb el tracte directe i personal amb els clients que presenten dificultats de pagament que essencialment procuren establir acords per tal d'obtenir la cancel·lació del deute.

Reclamació judicial
Fins fa poc temps, la reclamació judicial d'impagats era en molts casos una alternativa inviable per la desproporció dels costos pel que fa al benefici obtingut, especialment per quanties petites. El panorama jurídic va canviar substancialment amb la reforma de la Llei d'enjudiciament civil de l'any 2000, en què s'introduïa la figura del procés monitori, convertint-se en una eina per reclamar i cobrar els deutes d'una forma més àgil i accessible.
La gestió d'aquests procediments és una tasca que pot comportar múltiples fases, des de la presentació de la petició inicial, fins a l'execució judicial posterior a l'obtenció de la sentència. AGIS Consulting tramita totes les fases del procés, tot i que també ofereix la possibilitat d'actuar només en algunes d'elles, sobretot les més intensives.
Els únics mitjans necessaris per poder iniciar un procés monitori en representació dels nostres clients són:
• Còpies dels documents acreditatius del deute (factures, contractes, certificacions, etc.)
• Escriptura de poders

Recuperació d'IVA de factures impagades
AGIS Consulting complementa els seus serveis de reclamació judicial tramitant la devolució de les quotes d'IVA dels deutes en qüestió.
La Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el Valor Afegit preveu la devolució de la quota de l'impost en el cas que les operacions gravades hagin resultat incobrables i reuneixin les següents condicions:
• Que hagi transcorregut 1 any des de la meritació de l'impost, o 6 mesos si el volum d'operacions del titular del crèdit no hagués excedit durant l'any natural anterior 6.010.121,04 euros
• Que el deutor sigui empresari o professional, o en el cas de persones físiques, que el valor de l'operació sigui superior a 300 € (IVA exclòs)
• Que s'hagi instat el cobrament del deute mitjançant requeriment notarial (RD 6/2010) o reclamació judicial en el cas de quantitats superiors a 30.000 €.
La Llei estableix un termini de 3 mesos des de la finalització del període d'1 any o 6 mesos anterior, per emetre una factura rectificativa per l'import de la quota i presentar-la a l'Agència Tributària, juntament amb la còpia de demanda que acrediti la reclamació . El termini de presentació de la documentació és de 1 mes des de la data d'expedició de la factura rectificativa.
Per tant és molt important controlar els venciments i les quanties dels deutes en reclamació, per comunicar periodicament als nostres clients les possibles devolucions que es poden obtenir, a més de lliurar les còpies de les demandes convenientment classificades per a la seva presentació a l'Agència Tributària.